tisdag 29 september 2009

Första höstdagen

Det är kyligt i Malmö idag, måndag 29/9.
Jag har inte hunnit med bloggen de senaste dagarna och vet inte om jag har tid över för den idag heller.
Det är lite underligt att blogga.
Jag menar: hur vet man om det man skriver blir läst?
Det kommer inga kommentarer på bloggen.
Det är bara när jag träffar bekanta på stan, som jag får höra att de har läst något.
Men hur upptäcker man en blogg?
Jag har kört med lite reklam för den här bloggen på FaceBook. Löpsedlar, typ.
Men de kan bara ses av dem som finns på min vänlista.
Hur ska jag nå ut till många fler? Måste jag annonsera i Kvällsposten?
Jag har inte en aning.
Mitt inhopp här på bloggen är egentligen ett experiment.
Jag vill veta hur en blogg funkar, hur antalet läsare växer, vad man ska göra för att få respons i form av kommentarer o s v. För det är ju ett intressant fenomen och det finns ju ett oändligt antal bloggare. Hur många har fler läsare än släktingar och goda vänner?
Detta funderar jag på just nu.
Har du någon kommentar?

4 kommentarer:

  1. Fick ett tips om din blogg från en Facebook vän och då det första jag läste var med anknytning till Halmstad där jag bor så har jag fortsatt läsa lite här.

    SvaraRadera
  2. Kul! Nu vet jag i alla fall hur en läsare har hittat hit... Men hur står det till i HBK egentligen?

    SvaraRadera
  3. Ha ha, många tycker det är konstigt men jag är tyvärr totalt ointresserad av fotboll.

    SvaraRadera