lördag 10 april 2010

Lördag

Det är dags att lämna in veckans tipsrad.
Redaktör Borg och jag har de senaste tre-fyra åren turats om att lämna in en systemrad på Stryktipset och delat på vinsten.
Visserligen har det i själva verket handlat mest om att dela på förlusten, men det har faktiskt hänt att vi har lyckats pricka in en tolva ett par gånger, några elvor och ett antal tior, som då för det mesta inte har gett någon utdelning.
Vi ligger nog på ett rejält minus, om jag ska vara ärlig.
Men de gånger vi faktiskt har haft tolv rätt, har vi varit väldigt nära att få sopa hem en stor summa pengar. Och har man varit så nära ett par gånger, så vill man ju inte gärna sluta att lämna in veckans rad. Det kan ju bli tretton rätt idag!!!
Och eftersom vi tippar system, med tre halvgarderingar och två helgarderingar, så blir en rad med tolv rätt också en rad med ett antal elvor och tior. Tänk då om man får 13 rätt, det blir säkert en himla massa tolvor, elvor och tior...
Men inget är så retligt som när man har tippat tre halvgarderingar med t ex 1 och X och matcherna slutar med 2:or. Detta har hänt massor av gånger. Och jag vet inte om det är oskicklighet eller otur.
Nu ska jag i alla fall cykla ner till Limhamn och fylla i en rad för femtioelfte gången och sedan är det bara att invänta matchresultaten på text-TV.
Jag tror det smäller till idag. Det känns i luften på något sätt.
Jag tror att det är tal om vår första toppvinst med 13 rätt.
Vibbarna säger mig detta.
Vänta bara!
Här har du veckans rad:
2
1
1
1X2
1X2
X2
1X
1X
1
1
1
1
1

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar