tisdag 6 april 2010

Idag är det den där dagen

Halmstads Bollklubb, laget i mitt hjärta, kommer till arenan i Malmö idag, för att möta Malmö FF.
En jävligare dag finns inte.
Först ska man gå och vänta hela dagen på att matchen ska börja. Alla man råkar på som vet vad som är på gång, markerar sitt intresse med att flina och säga nåt otrevligt. "Ja, nu smäller det snart. Iff iff är i stöten nu. Det kan bli värre än i Borås!"
"Det är synd om era killar, som måste åka från Halmstad bara för att få stryk i Malmö!"
"Ja, du. Idag blir det inga poäng för håbekåarna!"
Det bästa är att stanna hemma hela dagen, för att undvika kommentarer. Men det finns telefon också. Och e-post.
Sen kommer tidpunkten då man ska vara på arenan. Jag blir bjuden av två förläggare som har sittplats för tre. Perfekt läge. Om man bara slapp matchen.
För det verkar vara som så, att så fort jag engagerar mig och vill se HBK på plan, då får dom stryk. Stannar jag hemma och struntar i TV och radio medan matchen pågår, då vinner de.
Kan detta förklaras på något sätt? Är det detta som kallas slumpen? Eller är det en förbannelse av något slag? Jag vet inte.
Men jag har en teori, som jag ska prova ikväll: jag ska hålla på MFF! Jag ska heja och vifta och ropa! Jag ska verkligen ge MFF mitt stöd ikväll.
Det finns en teoretisk möjlighet att detta innebär tre poäng till HBK.
Vi får se ikväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar