onsdag 3 februari 2010

Insnöad igen

Det får bli kortfattat idag, jag måste ut och skotta.
Gatan har nämligen haft besök av kommunens snöskrapor och dessa har lag min tomt innanför en kraftig snömur, så att jag inte kan komma ut med bilen.
Jag måste hiva iväg några ton snö först.
Jag vet inte var jag ska placera snöhögarna som jag får loss.
Och snart kommer trottoarskottaren med sin traktor och gör en ny vall, som jag också måste skotta bort. Var ska jag lägga den snö jag får bort då?
Jag ligger farligt nära ett ryggskott nu.
Men förkylningen verkar hålla sig lugn. Den har hoppat över till Blondinen, som nu kämpar med nässprayer, huvudvärkstabletter, diverse hälsokostpiller och näsdukar av papper. Mysigt.
Igår kväll var vi barnvakter. Tvååringen höll på att skratta ihjäl sig åt min nyaskrivna text till en populär barnvisa:

Imse vimse snigel klättrar upp i träd
Ner faller äpplen och alla päron med
Upp kliver snigeln men ramlar ner igen
Slår sig i skallen på en jättesten!

Det begärdes åtskilliga da capon.
Men nu ska det skottas snö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar