onsdag 10 mars 2010

Nuläget

Blir man intervjuad om något vad som helst, ska man säga "nuläget" när man menar "nu", fråga mig inte varför. Och så här skulle det låta, om någon radioreporter fick för sig att göra en grej på min värmepump.
–Det började krångla i söndags och det är snart torsdag nu. Krånglar den fortfarande?
–I nuläget är det en elpatron som värmer upp huset. Grundvattenpumpen står stilla och ska eventuellt komma igång torsdag förmiddag.
–Men då har ni varmt och skönt nu?
–Nja, det blir inte riktigt varmt. Småkyligt, skulle jag vilja säga. Vi fryser faktiskt.
-Vad är då vitsen med en elpatron?
–Det är att vi i alla fall har plusgrader och varmvatten. Och så slipper jag vakna mitt i natten och springa ner i källaren och göra omstart.
–Vad tycker du egentligen om värmepumpen?
–No comments i nuläget.
Jag har hört att man ska vägra svara på en del frågor, när man blir intervjuad.
Och eftersom fingrarna har stelnat, kan jag inte fortsätta skri

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar