söndag 28 mars 2010

Intermezzo på McDonalds

Tog med barnbarnen till deras favoritkrog.
Beställde en massa från a la carte-menyn, betalade och väntade.
Matlangaren bakom disken kom snart med ett par brickor, som han ställde framför mig.
Snett till höger bakom mig stod en man som också verkade vänta.
Matlangaren ställde plötsligt in två små kuvert med pommes frittes. Det var precis vad som ingick i min beställning.
Ja, vad gör man på McDonalds medan man väntar. Det finns inte mycket att titta på, mer än färgbilder på hamburgare och annat som serveras.
Ja, och så står det där kuverten med pommes frittes och liksom pockar på uppmärksamhet, speciellt när man är hungrig.
Klart man tar ett par pommesbitar och stoppar in i munnen. Det gjorde i alla fall jag.
De var salta och goda, som vanligt. Så jag tog ett par till.
Efter en stund kom matlangaren med diverse förpackade matbitar, som han lade på brickorna framför mig, brickorna där jag hade plockat några bitar pommes.
Därför blev jag förvånad när han nickade mot mannen snett till höger bakom mig.
–Då var det klart, sa han och mannen snett till höger bakom mig tog ett steg fram och lyfte iväg brickorna från disken, gav mig en svart blick och gav sig iväg med sin beställning. Samtidigt som matlangaren ställde fram två nya brickor.
–Er beställning är snart klar, sa han.

1 kommentar:

  1. Antar att du kände dig lika dum som jag gjorde, när jag trodde de bjöd på julgodiset i kassan i julrushen och det visade sig att det var kunden efter mig som hade köpt det! Gick snabbt därifrån!

    SvaraRadera