lördag 13 mars 2010

Krångel

Hör och häpna: värmepumpen har fungerat i två dygn!
Men Börje är ändå inte nöjd med den, så på måndag kommer han med en ny kompressor. Det tar fyra timmar att installera den, säger han. Alltså blir vi av med den sköna värmen igen och får frysa tills den nya kompressorn har fått bevisa vad den går för.
Men det ser i alla fall ljust ut. Felet är lokaliserat och nu ska det åtgärdas. Inga fler spöken på nätterna, som smyger sig in och tänder den röda alarmlampan på elskåpet!
Därmed kan jag koncentrera mig på ett nytt problem. Datorn har lurat mig.
Innan hade jag en bekväm lista till vänster på skärmen, där det hade samlats mina mest använda bokmärken. Hur denna lista hade uppstått en gång i tiden, det har jag inte en aning om. Men här kunde jag klicka in mig utan att behöva fylla i några koder. Ett klick, så var jag inne på Facebook t ex. De fyra-fem allra mest använda bokmärkena låg dessutom uppradade vågrätt i övervåningen på Firefox-layouten. Det var både snyggt och bekvämt. Men så upptäckte jag att det hade blivit ett par dubletter i uppräkningen av de frekvent använda bokmärkena. Jag ägnade därför en stund åt att försöka få bort dessa onödiga uppräkningar. Det var inte lätt. Jag var inne och rotade överallt.
Tänkte faktiskt ge upp. Då hände det: jag råkade klicka någonstans där dessa mest använda bokmärkena försvann! Svisch, så var de borta, både vågrätt och lodrätt!
Och de senaste dagarna har jag använt all ledig tid till att försöka få tillbaka dessa två fält, där jag kunde klicka in mig utan att behöva fylla i hemliga koder och någon av mina epostadresser. Men det är omöjligt. Jag tror jag har försökt allt.
Men värmepumpen går bra. Och bättre ska det bli på måndag.
Undrar om Börje begriper sig på en Mac också?

1 kommentar:

  1. Varför sa du inget när jag var hos dig att du hade problem med din MAC då hade jag kunnat fixa det med! I för sig är jag bättre på PC :o).........../Börje Ghost Hunter.. ooOOHHH..

    SvaraRadera