söndag 30 januari 2011

Nu vann jag igen!

Den senaste tiden har det strömmat in mail i min box som berättar att jag har vunnit.
Det kan vara kontanter, resor, bilar eller vad som helst.
Jag får veta att jag har blivit utvald, att min mailadress har plockats fram bland tusentals andra eller att nu kan jag hämta vinsten.
Jag begrep naturligtvis redan första gången att detta är nåt sattyg som kan sluta med vad som helst.
Avsändarna kan vara både kända företag eller personliga, med namn som Sofia Bågh eller något annat som låter fejk på långt håll.
Alla vill att jag ska lämna in min mejladress. Men vadå? De har ju redan skickat mejl till min adress!?
Läser man det finstilta, så har jag ännu inte vunnit det där fina priset. Jag ska först svara på några frågor. Men jag har stor chans att få priset, för vi är bara fem som har gått till finalen.
Jag orkar naturligtvis inte rota i det här. Men det är lite svårt att stilla nyfikenheten. Vem ligger bakom denna enorma mängd utskick – vissa dagar har jag fått 10-15 stycken? Och vad händer om jag tar steget och svarar på frågorna och ger dem min mejladress? Vad ska de bombadera mig med då? Eller har jag beställt något utan att begripa det själv?
Nä, jag får fortsätta att vara nyfiken. Och strunta i vinsterna.
Vill förresten inte ha en vecka i Egypten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar