onsdag 9 mars 2011

Slipper man skidor nu?

Jag trodde det var slut nu.
Jag vet inte hur länge det har pågått, men det har visats skidåkare på teve dag efter dag hur länge som helst.
Hur många tycker det är kul att se på skidåkare?
Ikväll, när jag trodde att det äntligen skulle vara slut på eländet, så dyker det upp en tjej som åker skidor – och skjuter prick med gevär!!!
Vad är det för en sport? Och vad ska det bli härnäst? Bowling med pilkastning? Cykelåkning med diskus?
Och varför ska man behöva höra dessa skidåkare refereras i radio? Det räcker väl med att de talar om vem som vann när loppet är slut?
Jag efterlyser en radiokanal för sportdårar, där de kan hålla på med sina gapiga referat från vilka sporter som helst. Så slipper vi som vill ha musik och nyheter att byta kanal flera gånger om dan.
Jag är trött på sport i radio och teve.
Det är bara HBK:s matcher jag saknar.
Kan vi få se dem? Eller åtminstone få dem refererade i radion?

1 kommentar:

  1. Lite ironiskt att det är reklam för skidåkning i Andorra till vänster... ;-) Hoppas du fick mitt sms?

    SvaraRadera