torsdag 3 mars 2011

Krångel...

Är man kåsör råkar man förmodligen ut för fler incidenter än folk i allmänhet.
Varje dag är full av trassel.
Idag kom det hem en ny skrivare i utbyte mot den två år gamla apparaten som krånglade och blev omöjlig att använda. Den bara malde på med en massa konstiga läten och när den till slut började skriva, så gick den i några sekunder tills den stannade och stängde av strömmen. Den blev helt mörk och tyst och gav inte ifrån sig en enda utskrift.
Så jag ringde och skällde ut tillverkarens representant i Stockholm och efter en infekterad debatt lovade han att det skulle komma en ny skrivare med direktleverans från Europakontoret i Tyskland.
Bra, men det gick ju inte att göra en enda utskrift under tiden UPS-bilarna tog sig norrut på autobahn och till slut danska och svenska motorvägar. Halv fem idag stod den imponerande lastaren på gatan hemmavid, förmodligen efter en flera timmar lång rundtur med paket som skulle hit och dit.
Jag tog emot paketet och började genast koppla upp den nya skrivaren.
När det äntligen var klart, började problemen. "Fel på färgsystemet" sa skrivaren i en liten ruta.
Jag ska inte dra ut på detta i oändlighet. Jag ska bara konstatera att den nya skrivaren inte har släppt ifrån sig en enda utskrift. Den skyller på färgsystemet. Jag har följt all anvisningar i detalj gång på gång, men skrivaren fullständigt ignorerar detta och ger fullständigt f-n i att jag behöver ett antal utskrifter med omedelbar verkan.
Just nu vet jag inte vad jag ska göra.
Samtidigt lyser det en röd lampa som inte ska lysa på köksfläkten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar