onsdag 9 januari 2013

Vad blir det?

Det är en sådan där dag då det inte händer ett piss och det finns absolut ingenting att skriva om.
Detta, som du läser nu, är alltså något du lika gärna kunde strunta i. Hitta på något bättre än att sitta här och spana efter en vettig anledning att läsa vidare! Idag blir det inte bättre än så här!
Det finns bloggare som fyller ett ungefär lika stort utrymme dag efter dag, även om de inte har något att komma med. De anser tydligen att har man inget att berätta, så kan man gör det ändå.
Men jag väljer alltid att hellre hoppa över en dag och lämna tomt än att gaffla om något som ingen bryr sig om. Eller gör jag som nu: jag trycker ner tangenter på löpande band och hoppas det ska bli något läsvärt av tryckandet innan jag sätter punkt.
Den som läser det här har förmodligen inga stora krav på en blogg. Det är som att ha radion på utan att man lyssnar.
Jag var ute en sväng med bilen för en stund sedan och P4 gick som vanligt. Vad dom pratade om när de pratade, det vet jag inte. Kanske pratade de om de skånska sångerskor som avlöste varandra i ett program inspelat med stor publik som jublade efter varje låt, som om de hade fått höra något exceptionellt i världsklass. I själva verket fick de höra tjejer som sjöng falskt och som försökte få fram en personlig touch i sångtexterna och därför lät ansträngt i varje rad de sjöng. Jag var tvungen att byta frekvens och fick in en station där två röster pratade med varandra om något som saknade en substans av något slag.
Nä, det har varit en sån där dag då det absolut inte finns något att skriva om.
Ska vi hoppas på bättre tur i morgon?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar