onsdag 6 mars 2013

Ännu fler kändisar.

Här kommer ett litet stycke till från min bok "Mina möten med de kända..." (Roos & Tegnér), som finns bl a hos nätbokhandlarna.

Mitt rekord i antal möten med kända svenskar vid ett och samma tillfälle inträffade på en hotellbar i London. Blondinen och jag hade tagit in på hotellet, som låg i det relativt stillsamma Mayfair-området och var lite småchict, lagom stort och framför allt lugnt och behagligt. Innan vi skulle gå ut på stan den här kvällen, gick jag ner till baren för att ta en öl och läsa en dagstidning.
Plötsligt hörde jag röster på svenska. Och in genom entrédörren till baren kom: Björn Skifs och Claes af Geijerstam! Wow, liksom. Två artister som hela Sverige känner till satt plötsligt ett par meter ifrån mig med varsin öl.
Men inte nog med det. Inom loppet av några minuter kom det in fler och fler personer i den lilla baren – alla svenskar, alla superkändisar hemma i Sverige. Jag trodde jag höll på att bli knäpp eller nåt, för här satt jag nu omgiven inte bara av Björn och Clabbe, utan också av Magnus Härenstam, Ulf Elfving, Karin och Anders Glenmark och Eva Dahlgren! Och när sen prinsessan Christina och Tosse gjorde entré, var jag tvungen att ta mig tillbaka till rummet för att ta en Dispril. Om en sådan hjälper mot hallucinationer vet jag inte. Men det var det enda som fanns till hands. Sen berättade jag för Blondinen om mitt barbesök, men naturligtvis trodde hon mig inte.
–Vad drack du? undrade hon nyktert.
Sent på natten kom vi tillbaka till hotellet efter en tripp på stan. Då hörde vi att stämningen var hög inne på baren, så vi tittade in. Och hela svenskgänget fanns där, nu också förstärkt med Björn Ulvaeus och Benny Andersson!
–Vad säger du nu då? sa jag och sen minglade vi runt med kändiseliten, blev bjudna på drinkar och förstod snabbt att alla dessa bargäster hade varit på premiären av Chess.
Konstigare var det inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar