tisdag 7 augusti 2012

Är OS slut?

Ja, jag vet inte riktigt.
Jag följer så att säga inte spelen.
Jag byter kanal på teven när bilden kommer och det står nån tjock diskuskastare klar för att börja snurra.
Jag byter frekvens på radion när jag hör att någon skriker sig hes för att någon har fått upp farten på sin kanot.
Jag hoppar över alla sidor i tidningen om de handlar om OS.
Det enda jag läser är Mats Olssons krönikor i Kvälls-Expressen, men de handlar ju om så mycket mer än guldjägarna. Bäst var när han skrev om hur han blev förföljd av tre rånare på en liten sidogata i London. Så spännande blir det aldrig i simbasssänger eller på kolstybben. Eller vad springer de på nuförtiden?
Nä, OS är överskattat. Superettan är rena chockläsningen för oss som håller på HBK. Oavgjort igen och igen... Har dom inte fattat att fotboll går ut på att göra minst ett mål mer än motståndarna? Att göra lika många mål som motståndarna, det är det ingen som blir glad för. Hur ska det sluta? Ska HBK kånka vidare i Superettan, när hela fotbolls-Sverige vill ha Halmstad i Allsvenskan?
Kånkat, förresten.
Skulle det godkännas i Wordfeud?
Denna lek med bokstäver i ett av mobilens alla dataspel håller på att förgifta tillvaron.
Blondinen sitter och suckar för att yngste sonen hela tiden klipper till med 50, 70, 90 eller över 100 poäng hela tiden och själv får hon nästan bara 39. Och hela tiden har hon tre I:n att lägga ut. Det är inte så lätt att bli av med tre I:n, för spelet godkänner inte vilka lösningar som helst. Men hon borde kunna prova med "IDIOTISKT" – varsågod gumman, tre I:n!
Men då har hon väl inget O...
Jag spelar själv också, men jag ligger mer åt Superettan än åt Allsvenskan, även om jag har motspelare ända uppe i 08-området.
Och nu verkar det som om Bloggen är igång igen.
–Men du måste ha bilder i din blogg, säger grannfrun. Annars tröttnar man.
Jaha.
Hur får man in bilder i sin blogg?
Det har jag inte ens funderat över.
Ska börja fundera över det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar