tisdag 16 november 2010

Fler saker att reta sig på.

Inte en kotte av alla läsare hade någon kommentar till mina värsta irritationsmoment just nu. Jag kunde tydligen ha utlyst ett pris till bästa förslag, 1.000 spänn eller nåt sånt. Ingen hade väl orkat komma med något bidrag då heller.
Det är detta jag retar mig mest på idag.

Annars är det lugnt. Visserligen tycks vintern vara i antågande och det är ju verkligen något att reta sig på. Tänk om man hade varit norrlänning! De stackarna har ju haft snö och istemperaturer nu i veckovis! Så vidrigt. Vintern är en pest, minusgrader är något som borde totalförbjudas och is ska man ha i gammeldags groggar eller moderna drinkar med solparasoll. Solparasoll och is går alltså att sammanfoga, det har jag inte tänkt på förrän nu.

Var hos en chiropraktor idag. Jag vet inte vad dom gör, men det låter otäckt. Och det händer att det hjälper. Och man får alltid de goda råden att motionera mer och gå långa promenader. Det retar mig att de aldrig kommer på något nytt. Som t ex sitt gärna framför datorn några timmar till, drick mycket öl eller vin, kör bil till kiosken när du ska köpa kvällstidningen och ta hiss överallt där de finns.

1 kommentar:

  1. Hej du Arge man! Ja det finns mycket att reta sig på här i världen. Tex att ingen svarar på ens blogginlägg, att vintern är i antågande, att dessutom chiropraktorn inte kommer med några nya användbara råd. Tycker mig känna igen lite av samma kritiska och smågnälliga hållning som levereras
    av gubbarna Slater och Waldorf uppifrån balkongen i The Muppet Show! Eller är det Rune Häger som återuppstått igen?
    PS Pengarna 1000 spänn kan du sätta in på mitt vanliga konto DS

    SvaraRadera