söndag 7 augusti 2011

Från mac till pc. Inget att rekommendera.

Jag behövde alltså en dator till, en bärbar.
Hittade en till fyndpris. En pc.
Jag har aldrig kört annat än med mac. Men numera ska det ju vara lika enkelt med en pc som med en mac, det säger alla.
Jag säger bara: HAHAHA...
Nu har jag haft pc:n i snart en månad. Och att skriva de här raderna till bloggen, det är ungefär vad jag fixar utan att bli vansinnig.
En så enkel sak som att 1. skriva ett dokument, 2. spara det, 3. öppna en ny mapp och 4. lägga dokumentet däri, det är omöjligt.
Slumpen avgör om jag lyckas med mer än ett steg av dessa fyra.
Tangenterna sitter olika på mac och pc och de har olika funktion, så allt man har i ryggmärgen gör att det mesta blir fel.
Nu har jag i alla fall skrivit det här och fått ut det på bloggen.
Ett steg i rätt riktning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar