torsdag 4 augusti 2011

En onödig dag.

Ja, den här dagen glömmer vi.
Att sitta på akuten i timmar och vänta är inget kul.
Och jag undrar om den gamla damen som skulle leta upp sin lika gamla gubbe, som hade fått åka ambulans till sjukhuset efter att ha ramlat och slagit upp ett blödande hål i skallen, jag undrar om hon nånsin hittade honom...
Jag berättade för henne om när jag fick åka ambulans till sjukhuset med blödande skalle efter att ha fått nerramlande järnklumpar i huvudet vid varuhuset Entrés invigning. Jag tjatade hela vägen på ambulanspersonalen att de skulle slå på sirenerna, men detta var inte den sortens utryckning, sa de.
Vi pratade om detta medan vi väntade på att få komma fram till luckan där vi skulle få information om var vi skulle ta vägen på akuten. Bara en lucka var öppen och det var fullt med folk i entréhallen.
Till slut smet vi före dem som hade nummerlappar och fick den information vi behövde.
Jag tycker det var strongt av den gamla damen i 80-årsåldern att tränga sig före och jag hoppas hon hittade sin gubbe med blodig skalle.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar