söndag 23 september 2012

Halva filmen var kul.

Söndag kväll.
Har haft barnbarnen i huset. Idag var de mer speedade än vanligt.
Calle, 5 år och skrivkunnig, klistrade upp en lapp på köksväggen. Där hade han skrivit "TÄVLING" och jag frågade vad det var för något.
–Man ska äta upp en liten kaka snabbast av alla, sa han och gav mig en sockerbomb. Jag stoppade den i munnen och tuggade sönder den i småbitar som gick att svälja. Calle åt sin kakbit i ett helt annat tempo och när jag sa att jag hade vunnit, tittade han på mig och sa lugnt:
–Vuxna ska äta två och barn en.
–Men jag fick bara en! sa jag.
–Ja, och därför var det jag som vann, sa han och gick och hämtade ett schackbräde. Fem år.
Annars har jag hunnit att se en film också i helgen.  I Love Laholm med Kvarteret Skatan-gänget.
Konstig film.
Hyfsat rolig i början och fram till mitten. Sen bara dör den. Alla skämt är ansträngda och varenda scen går på tomgång.Vad hände med manusförfattarna?
Och var är Laholm?
Inte en bild från denna lilla pärla, bara två mil från Halmstad.
Konstig film.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar