tisdag 24 april 2012

Det här med bloggar...?

Jag är kluven.
Samtidigt som det är kul att ha en blogg och att skriva om sånt som man känner för, är det oerhört frustrerande att försöka hitta på något kul att skriva om dag efter dag.
Jag har nog, dessutom, varit borta i perioder då och då och det vinner man inga läsare på. Tvärtom. Många tröttnar och kommer aldrig tillbaka, om de inte kan lita på att min blogg är igång.
Jag tycker i perioder att det är en kick att skriva en blogg och att släppa ut den till läsarna.
Men
– hur många läser den?
– hur många håller med i det jag skriver?
– hur många tycker tvärtom?
– hur många skriver en kommentar?

Det där sista är nog det avgörande. Får man kommentarer, positiva eller negativa, så är man nöjd och glad. Får man inga kommentarer, så känns det surt.
Och mina läsare har inte varit speciellt intresserade att kommentera mina bloggar.
Det är synd, för det hade piggat upp mig betydligt. Jag har bergis blivit mycket mer angelägen att komma på något nytt ämne varje dag.
Men se här: hu många har kommenterat detta?

5 kommentarer:

  1. Tappa inte sugen, det finns alltför många tappade sugar!! Kör på i samma stil!!

    SvaraRadera
  2. Jodå.. Har följt dig många år i HP,
    och nu även här.
    Greppa blyertsen!! och skriv på.

    SvaraRadera
  3. Hurra! Där dök det upp ett par läsare!

    SvaraRadera
  4. Det är inte alltid det funkar när man kommenterar! Då ger man upp! Men jag tycker inte du ska ge upp! Blogga ofta! Gör reklam på Facebook! L i Göteborg

    SvaraRadera