fredag 3 juni 2011

"Bron är öppen" säger Öresundsbron när bron är stängd.

Blondinen och hennes tjejkompisar har varit på shoppingresa, eller vad det kallas, i Athen i fyra dagar. Idag kommer de hem.
Och resan gick bra ända från hotellet i Athen till Öresundsbron.
-Den är stängd, säger hon i telefonen. Vi får ingen information, mer än att den kan öppnas kl 18.
-Jag kollar deras hemsida, säger jag, som inte orkar vänta på besked på Radio Malmöhus. Man vet ju inte vad man kan få höra under tiden.
Kommer in på Öresundsbrons hemsida kl 17.15. "Bron är öppen", säger man. "Normal trafik" klämmer de också till med.
Jag ringer det telefonnummer jag kan leta upp på hemsidan. Där svarar en röst att jag har ringt utanför deras ordinarietider och jag ombeds återkomma imorgon.
Jag ringer därför Blondinen.
–Det är normal trafik, säger jag. Bron är öppen och personalen har gått hem.
–Pyttsan, svarar hon. Vi sitter fast här och kan bara hoppas att det går igång kl 18!
Jag fick förresten en popuppruta där Öresundsbron vill veta vad jag tycker om deras webbplats. Jag skriver det här istället: shit!
Skånetrafiken, då?
Jo, där konstateras ett stopp i trafiken Hyllie–Kastrup p g a strömavbrott kl 16.15 till 18.00.
Än så länge kan vi bara hoppas att det stämmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar