söndag 19 juni 2011

Bantning, 3.

Det har nu gått ca 10 dagar sedan jag började gå in för min egen bantningsmetod.
Exakt vad den går ut på kan du kolla på föregående blogginläggen här nedanför.
Men efter det första chockraset, ca 2,5 kg på 3–4 dagar, har vikten stannat.
Den går inte nedåt men heller inte uppåt. Den står där den står.

Jag funderar nu på vad detta kan bero på.
Och ställer mig frågan: måste jag dra in på mer än glass och vin? Måste jag kapa portionerna vid lunch och middag ännu mer?
Eller kommer det ett nytt ras inom några dagar?

Men, säger någon, det krävs väl löpning, långa promenader, jympa, fysiska aktiviteter och tyngdlyftning också?
Nä, säger jag. I min metod gäller det som jag har nämnt, ingenting annat.
Det gäller bara att hålla ut.

Och jag har inte fuskat. Åt visserligen en glasstrut som en ren belöning igår.
Men det var ett undantag, liksom vinglaset i fredags kväll. Fredagsgodis, alltså.

Nu är det de strikta reglerna som gäller igen! Nu ska vi bara ta det lugnt och vänta.
Fortsättning följer.

1 kommentar:

  1. Jag följer detta äventyr med stort intresse!
    Det handlar ju trots allt om matematik, in/ut och så lite förbränning!! //Chrille//

    SvaraRadera