tisdag 15 april 2014

Kvällsposten igen...

Ursäkta dröjsmålet, men jag håller på med en roman och då är det lite trixit att hinna med en blogg också. Här kommer i alla fall en betraktelse, som växte fram via Blondinens fråga när hon läste dagens utgåva från regionens kvällstidning.
-Vad är det för roligt med det här? sa hon och pekade på DAGENS SKRATT på sidan fem.
Jag läste. Först en gång och sedan en gång till.
Så här löd vitsen:

–Har din man hämtat sig från operationen?
–Nej. Han pratar fortfarande om den.

Insänt av en N. Runesson.

Det är möjligt att det finns en poäng någonstans, men jag tycker i så fall att det borde ha kommit in åtminstone en enda annan vits, som bättre lever upp till förväntningarna på DAGENS SKRATT.
Jag tänkte skicka en rad till KvP och be någon förklara roligheten i vitsen, men jag hinner inte. Det tar tid att skriva en roman och just nu jobbar jag på titeln.
Har provat flera  olika, men det blir nog "Strax innan början" eller Strax före början".
Jag återkommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar