onsdag 23 april 2014

Frågor.

Jag har funderat och funderat den senaste tiden.
Mest har det handlat om just det här som jag håller på med nu. Varför skriver man bloggar? Eller heter det varför bloggar man?
De som läser det här, och inte har en egen blogg, de bloggar väl inte? Det är väl bara när man skriver här som man bloggar? Och när man kommenterar något som man har läst. Då bloggar man.
Min blogg, som du läser nu, hör säkert till de minst intressanta i universum. Det är ju bara ca en gång i i halvåret som någon läsare kommenterar något som jag har skrivit.
Jag ska alltså sitt här i ett halvår och hoppas på att någon har något att tillägga eller reagerar på.
Ändå har jag kastat mig in med massor av olika ämnen, för att känna efter om det finns några som sätter fart på skrivandet hos läsarna. Jag har skrivit om t ex musik, kändisar, fotboll, Göteborg, reklam, ja... och allt annat som är i ropet (som man sa förr).
Men kommer det någon kommentar? Kanske en, kanske två.
Då kan man väl undra vad det här ska vara bra för?
Det konstiga är att jag får fler kommentarer "på stan" (som man sa förr) än i mejlbrevlådan. Står jag på en pub (eller heter det "i en pub"?) och samtalar med någon, så kan det hända att flera förbipasserande hostar ur sig en kommentar om något jag skrev samma vecka.
-Hehe, bra det där du skrev om kvällstidningar! säger någon som jag inte känner.
-Hallå! säger någon annan som känner mig, Skriv mer om dina vinylplattor!
Sådant är kul att få höra. Men jag kan ju inte gå ut på pubar sju kvällar i veckan för att få kommentarer på sånt jag har skrivit här på webben.
Så om du nu, efter att ha läst detta, vill kasta iväg en synpunkt på detsamma, kan du väl skicka in en rad med en gång? Jag kan nog inte svara med en gång, för jag måste ut och hänga på någon pub en stund. Men du vet hur man skickar iväg en kommentar, va?
Ja, fråga inte mig. Jag har inte en aning...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar