söndag 5 februari 2012

Isolera sporten i en egen radiokanal!

Det är dags att protestera.
Tänker så varje gång jag sätter på radion.
Det pågår alltid någon sport på den SR-kanal jag vill lyssna på, antingen det är P3 eller P4. Det åks skidor, det spelas bandy eller ishockey eller handboll, det gapas och stönas av referenter som älskar att försöka öveträffa Hylands gap om pucken som gliiiiiiider iiiiiin i måååååååål!!!
Jag vill ha nyheter och musik i min radio. Det är därför jag måste välja bort alla reklamradiostationer, för där har de inga lokala nyheter att tala om och inga rapporter om trafikstörningar, det bara spelas musik som består av låtar man tröttnade på för veckor eller år sedan och de presenteras av sömniga radiojockar som inte verkar ha så roligt på jobbet.
Därför har jag radion inställd på P3 eller P4 och då hamnar jag i sporthelvetet.
Nu är min fråga om detta inte kan åtgärdas helt enkelt genom att man ger sporten en alldeles egen kanal? Är det möjligt? Då kan alla de som vill höra om pucken glider i mål ha sina radioapparater inställda på sportkanalen dygnet runt och vi andra kan lyssna på blandad musik och nyheter varje halvtimme utan att riskera att få in en flåshurtig gaphals som refererar skidåkning i timmar.
P5 – sportkanalen dygnet runt! Kan man inte uppfinna en sådan?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar