tisdag 21 februari 2012

Inga besked...

Det har nu gått snart 14 dagar sedan jag anmälde till Bredbandsbolaget att jag inte kan komma ut på internet via deras uppkoppling. Som jag betalar för och som har fungerat utan problem ända tills vi bytte leverantör för vår fasta telefoni. När någon servicetekniker kopplade om kablarna i ett skåp någonstans, måste teknikern ha dragit loss ett par kablar för mycket. Internet försvann och Bredbandsbolaget lovade att felet skulle fixas inom 2 till 5 arbetsdagar.
Imorgon har det gått 14 dagar. Och ännu kan ingen svara på frågan om när kablarna sitter där de ska sitta.
En av Bredbandsbolagets telefonsvarare undrade om jag hade ett mobilt bredband tillgängligt.
Då skulle jag kunna betala räkningar i tid och sköta alla andra dagliga bestyr som man numera använder internet till. Så just nu ligger jag ute via ett mobilt bredband. Det tog över 10 dagar innan någon av Bredbandsbolagets alla telefonsvarare kläckte ur sig den här möjligheten.
Den här lösningen borde de väl känna till allihop?
Men jag vill naturligtvis allra helst ha igång mitt vanliga bredband.
Ingen kan svara på frågan om när felet ska fixas.

1 kommentar:

  1. Jag tror det är något tekniskt, eller så är du hemsökt!!

    SvaraRadera