söndag 4 mars 2012

Ingen kommer att tro mig nu...

I fredags kom äntligen bredbandet igång igen.
Det är väl kanske tjatigt att läsa om, så jag ska inte bli långrandig.
Men det som skulle fixas på 2 till 5 arbetsdagar tog i praktiken över tre veckor. Tre veckor utan besked om någonting, ingen kunde svara på frågor etc etc.
Till slut vände jag mig till Bredbandsbolagets huvudkontor istället för att prata med servicepersonalen som tydligen endast har som uppgift att önska kunderna en fortsatt trevlig dag.
På huvudkontoret blev det fart efter mitt samtal. Dagen efter funkade allt till belåtenhet!
Då, och nu tror alla att jag bara hittar på, hände det obegripliga: min mobil krävde plötsligt att jag skulle slå in en PIN-kod. Jag bara stirrade på detta meddelande.
Varför i herrans namn ska jag plötsligt ge den en PIN-kod för att den ska funka?
Jag begriper ingenting, som vanligt, men kan alltså för närvarande inte nås per telefon, för jag har ingen PIN-kod...
Är det bara jag som ideligen drabbas av den moderna teknikens förbannelser?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar