lördag 1 mars 2014

Glöm Peggy Bundy!

Våren har stannat upp. Den väntar kanske på bättre tider?
Men den håller i alla fall vintern på avstånd.
Och vi kan inte göra någonting för att hjälpa till. Våren måste klara sig själv.
Så det är ingen idé att prata väder.
Det är bättre att prata musik. Musik hjälper i alla väder.
Och den senaste veckan har alla pratat om Jill Johnsons TV-serie om Nashville.
Sista programmet  i serien kommer i veckan som börjar nu. Jag vet aldrig när en vecka börjar. Är det på måndagen eller lördagen? Det spelar ingen roll, håll utkik bara efter Jill Johnson!
Hon sjunger ju country lika bra som vilken amerikansk countrytjej som helst!
Och jag har inte en enda platta med Jill! En skivsamling med vinyl och CD, totalt flera tusen plattor, och där saknas Jill Johnson! Jag måste rätta till det.
Under tiden spelar jag en färsk CD med Katey Sagal. Hon är den amerikanska countrytjejen som låter nästan som Jill.
Och kommer du ihåg en TV-serie med en hemmafru som hette Peggy Bundy, så vet du vem hon är.
Jag gillar hennes nya platta, där hon gör egna versioner av gamla fina kanonlåtar.
Så glöm Peggy Bundy och kom ihåg Katey Sagal, så ska jag ut och jaga Jill Johnson under tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar