tisdag 15 februari 2011

Retsaker.

Jag brukar ju roa mig med att bli uppretad av småsaker.
Blir man retad av någonting, kan man t ex ha en sådan här blogg och skriva av sig på.
Nu senast har jag hängt upp mig på reklamfilmer på TV, som vänder sig till vuxna människor, där man hela tiden har talande får i huvudrollerna.
Vi, vuxna människor, ska alltså titta på talande får och då bli så köpsugna att vi skaffar oss... ja, vadå?
Det tog mig flera månader innan jag upptäckte vem som var annonsör. Till slut började jag undra varför jag inte hade sett en logga på slutet eller hört en voice over som nämnde namnet på annonsören. Jag tänkte efter: vad gör dom reklam för? Vad är det för produkt? Inte ens det hade jag lagt märke till.
Det enda jag hade sett och hört var talande svarta får.
Då bestämde jag mig för att kolla extra noga nästa gång de dök upp och då såg jag att det var Tele2.
Bra, nu vet jag att jag aldrig ska skaffa Tele2.
För tror de att deras kunder ska bli roade av talande får, så vill jag inte vara med i deras kundregister.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar