tisdag 1 februari 2011

Ingenting att komma med.

Ibland, ganska ofta, har man inte en aning om vad man ska skriva i sin blogg.
Ja, jag kan ju inte tala för mer än mig själv, men så är det för mig. Och jag antar att andra bloggare känner igen sig.
Som nu: vad ska det handla om?
Gamla teveserier? Jag tittar på MASH på någon kanal som jag inte vet vilken det är. Jag har sett MASH i månader. Vissa avsnitt kommer jag ihåg från den tiden de var nya, andra har jag aldrig sett. Jag har sett alla gamla Seinfeld på en kanal som jag inte vet vilken det är, jag har sett den där baren i Boston som nu verkar vara off på alla konstiga kanaler, jag har sett Friends och vad heter den där serien om en liten skivbutik i New York, jag ser en engelsk serie om en galen kärring som heter Hyacint och en annan om en fransk bar under andra världskriget och förmodligen flera andra som jag inte kan komms på här och nu. Men det är väl inget att skriva om?
Ska det handla om sånt man retar sig på? Nä, det blir så mycket och förmodligen tjatigt.
Väder och vind? Äh...
Allsvenskan? Jo, men den startar ju inte förrän om två månader. Men här finns ju intressanta infallsvinklar. MFF:s miljonskulder är ju intressanta. Men inte kul. Och HBK har hämtat fyra spelare i Spanien, tre från Real Madrid (!), är det kul? Ja, kanske när man tänker på hur det ska låta på träningarna. Ska HBKs svenska spelare lära sig spanska, så att de förstår vad tränaren och de spanska spelarna säger? Eller ska dessa ta snabbkurser i svenska? Eller ska allihop kommunicera på engelska? Onekligen spännande. Men kul? Nä. Kommer jag på något annat? Nä.
Så just nu har jag inget att komma med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar