onsdag 21 maj 2014

Början på en playlist!

Vill du ha bra musik i bakgrunden, t ex när du jobbar, så får du här några suveräna tips på låtar som gör livet lättare.
Knacka in YouTube och skriv in de här låtarna och spara dem för en lista som skapar stämning när den spelas. Du ser redan på titlarna att här finns det stories...
Hör av dig med betyg, så vet jag hur jag ska fortsätta listan till den blir en Top 100! Nu kör vi!

JERRY LEE LEWIS: She Even Woke Me Up To Say Goodbye. (Finns i flera versioner. Ta en live-inspelning!)
WILLIE NELSON: Always On My Mind. (Finns flera. Ta den från 1982!)
KRIS KRISTOFFERSON: Help Me Make It Through The Night. (Han låter alltid likadant, så du kan ta vilken version som helst!)
JIMMY LaFAVE: Only One Angel. (Leta upp en liveversion! Han är alltid bäst när han har en publik att spela för.)
BRUCE SPRINGSTEEN: Dancin´ In The Dark (Det är alltid bra att lägga in en klassiker!)
DOUG SAHM: A Little Bit Is Better Than Nada. (Blev en succé när den lanserades i en golffilm med tunga namn i rollerna.)
FREDDY FENDER: Before The Next Teardrops Fall. (Är detta nåt att ha? Lugn - den har spelats 1.082.370 gånger på YouTube! Ja, nu har det väl blivit några gånger till...)
TEXAS TORNADOS: Who Were You Thinkin´ Of? (I natt alltså... när vi höll på, du minns, va? Men vem tänkte du på? Vi får aldrig veta, även om vi spelar låten 100 gånger på raken...)

Detta är väl en bra början?
Jag kommer med en fortsättning så snart jag hinner - och om jag får några bra kommentarer.
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Varför inte på Spotify istället? Har lagt in från min gamla radiotid (Programmen Longplay å Bluesradio)

    SvaraRadera