fredag 24 juni 2011

Bantning, 5.

Enligt den digitala vågen hade jag igår blivit av med 3,1 kg sedan starten!
Wow, liksom! Metoden fungerar.
Kan man ta patent på en bantningsmetod?

Jag har fått kommentarer "live", d v s när jag har träffat folk på stan.
–Det syns inte på dig! säger några.
–Jag som inte äter glass varje dag och bara dricker vin på kalas, jag kan ju inte följa din metod! sa någon.

Nä, men alla äter väl något i för stora mängder? Pizza-freaks kan ju sluta med att hämta hem pizzor var och varannan dag, bara för att ta ett exempel. Öldrickare, samma sak! Det är bara att tänka efter vad det är man stoppar i sig för mycket av. Sedan lägger man av med det och vågen börjar gå baklänges!

Igår gjorde jag ett experiment. Jag smaskade i mig en portion chokladglass till Rapport på teve. Väldigt gott, faktiskt. Kunde inte låta bli att ta lite till.
Idag tidigt på morgonen klev jag på vågen. De digitala siffrorna svepte fram i den lilla displayen och stannade till slut på en vikt som hade vänt uppåt!
Istället för –3,1 kg hade jag nu bara blivit av med 2,6 kg sedan starten.

Det får alltså bli slut med experiment och undantag. Men hur ska jag klara midsommarfestligheterna hos en granne? Tänk om det bjuds på glass och vin! Vad ska jag göra? Fortsättning följer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar