måndag 6 december 2010

Rapporter i korthet.

Har aldrig förr, vad jag kan minnas, skottat så mycket snö under en vinter som den här nyligen påbörjade. Och så har vi resten av december kvar, plus januari, februari och mars. Enda fördelen: skottandet ger varje gång lika mycket träning som ett pass på Friskis & Svettis Och det är gratis.

Största sensationen inför nästa års fotbollsallsvenska: HBK har fixat en tränare som alla andra lag vill ha. HBK kommer att kriga på övre halvan 2011!

CityTunnelen är invigd av kungen och nu får man provåka. Men att kalla den "tunnelbana" är väl att ta i. Det är ju bara en vanlig järnvägslinje som råkar vara nergrävd. Ska man ha nån glädje av den som Malmös tunnelbana, måste man bo i närheten av Triangeln och vara oerhört intresserad av att komma till Centralstationen. Då reser man i två minuter.
Jag ska prova idag.

Det är snart år 2011 och ännu har ingen kommit på hur man botar en vanlig förkylning.

De flesta jag har frågat tycker att årets julskyltning i Malmö var klen. Inga sensationer, inget banbrytande, inget som lockade. Själv tycker jag fortfarande att de utklädda grisarna under 50-60-talet hos JM:s Charkuteri i Halmstad är oslagbara. Sista gången jag såg dem var när grisarna var klädda i HBK:s och Halmias matchkläder och uppställda i en actionsituation inne på butiksgolvet. Hela gatan utanför butiken var avstängd för trafik, trängseln var enorm. Sådant görs ej mer.

Nä, nu ska jag iväg och åka tåg i tunnelen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar