lördag 27 november 2010

Årets bästa?

Nu närmar det sig nyår och därmed alla dessa årslistor.
Bästa film 2010, bästa TV-program, bästa platta och bästa krog är bara början.
Det är klart att det är kul att titta tillbaka några månader och försöka komma ihåg sånt som man gillade under året.
Men vad ska man säga om resultaten?
Det här:
1. Proffstyckare tycker ungefär likadant. Få vågar sticka ut. Det verkar vara viktigt att tycka "rätt", så man får vara med i gänget.
2. Det som anses som bäst ett år kan vara mycket sämre än det som var bäst året innan.
3. Mycket av det som anses som bäst ett år kan t o m vara bortglömt året därpå.

Jag är själv involverad i den här problematiken genom mitt engagemang på rootsy.nu. Där håller vi just nu på med att sammanställa våra årslistor.
Någon gång i december kan du läsa resultatet från några av oss proffstyckare.
Jag vill inte avslöja något här och nu om min egen lista.
Men jag kan säga en sak: jag struntar i vad andra tycker.
Så min lista över vad som var bäst 2010 ser nog inte riktigt ut som någon annan.

Du får gärna gissa vad som finns på min lista och jag kan t o m lova en CD från 2010 till den som kommer närmast... Använd kommentarknappen om du vill vara med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar