måndag 15 februari 2010

Bojkotta OS!

Nu pågår det en sådan där idiotisk mediahype igen.
Olympiska vinterspel... vad ska det vara bra för? Eller är det fel på mig?
Jag blir irriterad av att höra en flåsig referent varje gång jag sätter på radion. Vad det är han refererar har jag inte en aning om och jag bryr mig inte.
TV-program lyfts ut ur sändningsschemat eller flyttas kanske till någon grannkanal? Jag vet inte, men det försvinner i alla fall program som jag vill se.
Tidningarna ägnar sida efter sida åt idrotter som aldrig märks annat än i OS-sammanhang.
Vem bryr sig om en sport där dom åker skidor och skjuter med gevär? Inte jag i alla fall.
Vem bryr sig om puckelpister?
Vem bryr sig om rodel, konståkning, snowboard eller ishockey för damer? Jag bryr mig inte om ishockey för karlar heller.
Och hur kan man skylla på vädret när man har missat sina medaljchanser? Är det inte samma väder för samtliga deltagare?
Jag bryr mig inte ett dugg om vinter-OS, som närmast irriterar mig med sina inhopp i TV-rutan timme efter timme.
Jag känner inte till svenska OS-deltagare som heter Björnlund, Haag, Kalla, Hellner, Ferry eller några andra namn heller.
Nä, jag bryr mig inte ett dugg om OS, tycker bara det är ett gigantiskt slöseri med pengar.
Finns det någon annan som tycker som jag?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar